Ads by Smowtion

Saturday, December 24, 2011

sebulan sudah.

basi dah belog gue ini. malas nak hapdateeee! hehe
diam tak diam dah masuk sebulan aku ber-praktikal.
seronok jugak lah. de jugak student UTAR yang sudi ajar aku. thanks Li Peng!
de jugak staff yang salu gurau-gurau dengan aku dan tak bosan menjawab bila aku tanya.
terutamanya Kak Sim kat CRA. tak stress.
aku boleh lagi jalan-jalan satu makmal. HAHA.

bila jumpe staff yang mane-mane yang sangat baik hati dengan aku, aku tak segan silu nak mintak kerja dari dyorg.
kerja kuli pun tak pe. janji aku tak bosan. HAHA.
bila jaga kaunter depan biasalah, jumpa macam-macam ragam doktor. tanya itu ini. aku pulak kadang-kadang blur. jadi, aku akan biar doktor tu abes cakap dan aku kate, "kejap ye doktor." HAHA.
jumpe pulak doktor-doktor hensem. telah membuat aku tersipu-sipu malu gituh donggg! ^_^
de selasa lepas, aku suka lah tengok sorang doktor ni. mmg jodoh lah hari sebab dia datang dalam 5kali.
cair makkkk! HAHA.
tup-tup, esoknya sampai jumaat lepas tak nampak batang hidung dia. =.=
tak pe, aku tahu dia jaga wad mane. kalau tak silap aku wad kanak-kanak kot. dan aku dapat tahu dia graduan universiti sumatera utara, indonesia. umur pun baru 26 cenggitu. HAHA.

okayyy, stop cerita pasal doktor tu. tak bape penting pun dalam life aku.
sekarang budak LI dalam lab tu tinggal budak MSU dan Masterskill. sebab budak UTAR dah abes praktikal.
haiyaaaa, risau gak takde orang nak tolong aku nanti.

de kes minggu lepas, de seorang staff ni, tetiba marah-marah datang kaunter sebab tak letak barcode kat form and sample. both terus letak dalam drawer hematology.
tak terkata lah, sebab kitorg semua lepas lunch. tak tahu pape.
rupanya ade student lain yang buat macam tu. haihhh.
sepatutnya, kalau kat form tulis FBP, kena letak barcode and buat full blood count dulu.
abes siap test tu baru boleh letak FBP dalam drawer hematology.
orang lain yang buat, orang lain yang kena marah. =.=

pengalaman aku kat CRA selain check, asingkan sample, letak barcode, etc, aku buat test yang simple-simple.
contoh macam full bood count, ESR, UFEME, Urine Pregnancy Test, blood gas.
yang penting aku dah dapat sikit-sikit bahan untuk case study dalam logbook.

dah tu, aku lari-lari jugak ke makmal serology.
aku dapat bahan case study, sekali tu kebetulan de seorang doktor indian lelaki ni masuk sebab nak complete form untuk patient dia.
aku pun saje tanya, staff kat sane apa treatment untuk leptospirosis kalau positif. dyorang kata, salunya bagi antibiotik.
sekali tu jugak, doktor pandang aku and kata "selalunya kita bagi doxycycline and rocephin."
aku pun aku angguk je. HAHA. sebenarnya, aku saje cakap kuat-kuat biar doktor tu dengar sebab nak tanya segan. HAHA.
btw, thanksssss yah doc!

okayyy, itu sahaja untuk hari ini. byeee uolsss! :)

No comments:

Post a Comment