Ads by Smowtion

Tuesday, March 27, 2012

sakit

sejak dua menjak ni aku rasa tak boleh nak tidur. tak nyenyak.
mungkin sebab aku rase takut sebab kerja belambak tak siap.
mungkin la.

tapi sejak aku praktikal ni, yang aku perasan aku selalu sakit.
sakit yang macam ngilu-ngilu.
aku pun tak tahu nak cakap cam ne sakit tu. tak boleh nak gambarkan.
lately ni aku selalu sakit kat area tulang. maksud aku rasa sakit tu kat dalam tulang.
badan-badan aku pulak selalu lenguh. contoh lengan tangan aku, bahu, leher, jari.

kadang aku rasa macam ada angin kat leher, bahu yg buat aku rasa lenguh dan penat.
pasal tangan jangan cakaplah.
aritu aku dukung anak buah aku (umur xsampai setahun pun) dalam 10-15 minit macam tu.
lepas tu, aku dah rasa sakit tangan dah. aku suruh kakak aku pulak dukung.
sekali tu seluruh tangan aku ni menggeletar. tapi serius rasa macam lenguh gila.

kalau ikutkan dari dulu aku memang tangan tak kuat. kalau lawan gusti lengan mesti kalah.
dan kalau aku mengurut pun rasa macam tangan aku ringan.
kalau aku menulis ke, setengah muka surat aku rase tangan aku nak tercabut dah.
dulu time sekolah adalah aku selalu tangan menggigil. aku perasan pun sebab setiap kali perhimpunan sekolah, time ikrar je tangan aku terus menggeletar. macam orang parkinson tu.
tapi dah bape tahun aku xketaq macam tu. pelik jugak la bila sakit tu datang balik.
hurm, dan aku punya sakit tu kadang-kadang lengan dan bahu kiri, kadang2 kanan.
okayy, kalau kiri tu mungkin ade lah kot related ngan jantung.
kalau kanan tu aku tak tahu pulak.

okayy, xpela. ingat sakit tu dah tak de.
tup tup, aku dari  balik putrajaya sampai skang ni aku rasa sakit belah kanan pulak.
so now, tgh2 taip ni kira dah sakit dalam 4-5 jam gak la.
tak lah sakit sampai xboleh angkat tangan. tapi untuk sesetengah posisi aku rasa sakit dan ngilu.
entahlah, tak tahu nak explain.
tulang clavicle aku yang belah kanan salu sakit bila aku cuba untuk gerakkan tangan kanan.
ohhh, persoalan lagi di situ.


ni haaa, aku ade jugak de masalah lutut.
bila aku nak luruskan kaki je mesti tempurung lutut tu rasa sakit. maksud aku sendi la.
tak payah duduk bersila atau lipat kaki la, kalau aku drive pun lepas tu aku nak berdiri memang lutut aku sakit. pastu bila aku tekan area lutut tu rasa sakit cam bengkak gitu dong.
usually belah kanan. kiri tu ade la, tapi tak kerap sangat.
bila sakit sangat time aki nak jalan, salu jalan terjengket2 sikit la. hahaha.
okayy la, rasa sakit lutut tu aku rasa tak pelik la sebab aku memang sejak sekolah, aku punya lutut selalu bunyi-bunyi kalau jalan.
alaaa, bunyi cam "tik, tik".

last two weeks aku de sakit area tulang belakang belah kiri.
pelik la, sebab jarang macam tu. satu hari suntuk aku jalan pegang tempat sakit tu.
bila aku tanya staff kt sane, dia kata "mungkin awak nak period kot".
sekali tu balik rumah memang betul aku period. HAHAHA!
musykil gak, aku tak pernah nak period ade symptom sakit macam tu.

kalau sakit kepala jangan cakap la. selalu sangat.
orang kata migrain. aku kate, "entah". HAHA.
tp bila sakit tu, rase urat-urat belakang mata tu  rasa nak meletop je.
otak aku rasa macam terapung je.

apa-apa pun. aku masih tengah kaji (acecehhh) ape yang berlaku ni.
sebab aku tak bape arif sangat bab-bab ni.
okayy, selamat malam.



No comments:

Post a Comment