Ads by Smowtion

Saturday, March 19, 2011

tak kenal tapi menyintai-Nya.

selalu kite dengar pepatah, xkenal maka xcinta. 
tp kali ni lain. aku nk kongsi sikit la pe yg bace arini. ;))
tau kan skang macam2 bencana alam jadi, contohnya orang islam kt acheh.
banjir kt negara2 lain, n termasuk negara kita jugak. 

mmg tu semua ketentuan takdir. kita xmintak pun.
tp adakah sume tu cume ujian atau musibah kpd umat islam???
Adakah Allah menzalimi kita umat agama terakhir yg diperintahkan utk memimpin manusia lain di jalan yg lurus???
tp "sesungguhnya Allah tidak pernah menzalimi hamba-hambaNya, akan tetapi, hamba-hambaNya yg selalu menzalimi mereka sendiri" -SURAH YUNUS(10) :44.
Tau x ape kezaliman kpd diri kita sendiri???
contoh, miskin kerana malas, bodoh kerana xnk belajar.
Dan sebenarnya kezaliman paling besar ialah xberiman kpd Allah S.W.T.
tidak lg menyembahNya, atau menyukutkanNya.

sbb tu lah, Allah xberikan kita pertolongan.
kita mulai lupa bahawa rezeki, ilmu, nyawa, kemuliaan, kekuatan, dll datangnya dr Allah.
Kita tgok skang, umat islam rase daif n senang terikut2 org bukan islam.
rase takut pada mati dan cume cintakan dunia. 

---------------------------------------------------


lg satu hal, orang skang bercakap pasal cinta.
aku sendiri sedih, kepada ape yg dilarang tu lah yg kita buat.
contohnya bercinta. aku tau tu salah. tp aku couple2 jugak.
ntahlah. kadang2 aku fikir, betapa hinanya aku.
melanggar undang2 agama, dan pastinya hukumnya, dosa!
sbb tu skang, aku mintak sgt dijauhkan drpd perasaan cinta.
biarlah perasaan tu hadir lepas aku kahwin nnt. tp mampukah aku???
tu lah yg menjadi persoalan. cukuplah klw aku djauhkan dr lelaki2 yg xberguna.
berniat jahat atau sebagainya. hidup tanpa mereka lg membuat aku rase tenang.
tiap hari aku berharap dan meminta supaya klw lah aku xmampu menahan rasa cinta atau rindu tu, biarlah aku segera diijabkabulkan drpd aku terus tersesat dibuai duniawi. itu lebih baik bukan???
tp jodoh, ajal maut sume ditgn Tuhan. tiada sape yg tahu.

yg haram tu ttp haram. xde istilah couple islamic. hurmmm. 
tp aku pernah couple byk kali. ntah bape berat dosa aku. huhuhu :(
even couple xpgg tgn, jumpe tempat ramai org, tp still hukum haram. 
tp tu pun susa nk ikut kan??? *ape nk jadi aku ni.

cakap pulak pasal pakai tudung.
diwajibkan pakai tudung menutup dada. kdg2 aku xbuat. sedihkan??
mmg aku bertudung tp........aku xikut hukum syarak. cmne tu?? ;((
pakaian aku, aku jrg pakai ketat sgt tp kdg aku pakai lengan suku. cmne pulak??
tak kesemua tu melanggar tuntutan syarak.

setiap kali aku berdoa, aku sebak. aku terpanggil melakukan perubahan.
tp aku lemah. iman xkukuh. 
aku kini sedang mencari jalan lebih baik.
sedang mencari insan yg boleh membantu aku ke arah itu. 
harap2 dipertemukan. semoga aku masih punya masa utk tebus segala kesilapan lalu.
aminnnn.

lg2 aku terfikir bile aku tgok cerita2 yg de unsur2 islamic.
contoh, syurga cinta, aku masih dara, dll.
dlm citer tu asal dyorg kaki club. clubbing sane sini. minum arak.
tp akhirnya jumpe org yg mampu mengubah diri dyorg tu dr teruk kepada baik.
dyorg terbuka hati, dpt hidayah.
mcm tu lah aku harapkan. :))
tp aku pelik, mcm ne setengah org ckp, "mintak2 suatu hari nnt aku dpt hidayah dan berubah."
tp bg aku, cmne nk dpt hidayah klw kite sendiri xcari.
seolah2 kita lgsg xberusaha. lgsg xnk kesungguhan nk berubah.
sejujurnya aku ckp. aku xlah baik sgt. tp xdelah aku sentuh benda yg bukan2 cm arak, dll.
dan aku xpernah jejakkan kaki ke tempat yg xsepatutnya.
tp aku masih mencari jalan keredhaanNya.
masih banyak buat silap itu ini. perangai pun masih teruk lg.
aku terus memburu cinta hakiki. doakan aku ye. aminnn. ;))


-t a m a t-

No comments:

Post a Comment