Ads by Smowtion

Sunday, January 29, 2012

kunci kereta hilang

hola, assalamulaikum. aku datang kembalik untuk mem'busuk'kan blog ni. ni alkisah malang aku ke hape aku pun tak sure. sabtu lepas ibu pesan suruh beli bunga telur sikit untuk jiran sebelah umah ni kawen. dahtu, macam biasa lah. aku takde maknanya nak terus balik. mesti nak menyinggah dulu.

singgah lah kat mall ni. tak sabar nak cari kain baju untuk wedding kakak aku lagi sorang tu. cari punya carik, terjumpalah sudah. aku dengan selamber, "kak, saya nk 16 meter ye". hahaha! pastu okey lah kan, aku pulak suh kakak aku teman carik kain untuk buat kebaya ala-ala nyonya gitu. dah jumpa tapi mahal. aku bukan takde duit tapi berat hati lah nak belanja lebih-lebih. *kedekut!. 

nak jadikan cerita, aku tak jadi beli. disebabkan aku terlalu obses dengan corak yang dah potong 16meter tu kan, aku pilih corak yang sama tapi warna yang sedikit berbeza. apa lagi, "kak, yang ni kasi 2meter ye". dah tu aku jenoh pulak carik kain untuk match-kan dia ngan baju yang aku pilih. ade yang murah xberkenan. atlast belilah yang mahal sikit.

aku makin melalut. okey, aku pendekkan. lepas bayar baru aku sedar yang kunci kereta aku hilang....!! cicir...!!! time tu rasa nak carut bagai. ku tahan je. 3kali misi mencari tapi gagal. yang aku ingat aku ade pegang kunci tu sebab nak acu warna tu match tak ngn kain. =.= aku telefon abah suh hantar kunci pendua. tunggu lah dalam sejam setengah gitu. serabut otak aku nok. plus kena bebel ngn abah.

abah sampai. remote kereta kunci pendua xley pakai. mampus.! try bukak manual. sentap, alarm satu klang bunyi. sumpah malu nokkks. mati.mati aku. abah nak g cari ape ntah kt kedai kereta. tinggal aku ngn kakak aku cam orang gila kat situ. 

tup tup, ade abang tu kuar dr bank islam bukak cemin hitam dia. lalu berkata, "tak elok lg eh.?" dia cakap ntah lg. aku geleng je la. bukan aku tahu pun pakai kereta. hahaha..! last2, dia cabut ape ntah. alarm kereta tak bunyik dah. oyeahhh! :) abang tu pergi suh balik. pak cik sorang ni datang pulak. dia mintak kad parking. "pak cik nnt try tanya boleh tak diskaun parking sebab keta rosak. bawak kete g pondok bayar tu ye" tetiba pakcik tu cakap, "cakap yang awak anak pak cik ye." aku angguk sambil ucap terima kasih. aku lalu, tetiba xkena bayar. agak pelik disitu. aku xtahu samada mmg xyah bayar atau pakcik tu yang bayar. parking tu almost rm10 kot sebab lebih kurang 4 jam kat situ. btw, thanks sangat kat abang tu and pak cik.

selamat malam, sayangss... 

No comments:

Post a Comment