Ads by Smowtion

Saturday, September 25, 2010

ACCIDENT!

HYE SEGUIDORES!
tgh2 duduk teringat citer lame. 
CERITA 1 :: 
time aku skola rendah.
mase tu, ktorg 1family nk g makan. midnight la time 2.
then, kitorg nk g mama tomyam. tp smpai sane kedai dh tutup.
so ktorg decide nk g jeram. ikan bakar.
dalam perjalanan tu dkt batu 12.
di arah bertentangan. de dua kreta tgh race. satu kreta wira. lg satu vios. 
wira tu memotong. lepas tp terbabas. kereta dy terbalik.
then, kawannya (kete vios) memotong jugak. tp terlanggar kitorg.
sgt2 cemas. bygkan kitorg berlima. without akak ein yg sorg lagi.
cume time kejadian tu aku pitam kejap. yg aku nampak sblum accident, cume cahaya lampu kereta. 
then, doooooommhh! kete ktorg lagi sikit nk masuk parit besar. coz time tu jalan tu tgh nk dibesarkan.
kak anim terus keluar kete. tp ibu xkasi kuar sbb mmg bape inchi je kete tu ley jatuh parit. de air lak tu.
org ramai dh mula kumpul. jalan mula sesak. yela. 3 kete kot yg terlibat. haisshh.
kitorg sume keluar dr kete. abah je xkuar lg. sbb tersangkut kt tempat pemandu.
pehe abah tercucuk besi pembuka tingkap. n pintu tu pun dh remuk. huh! mesti saket giler.
org ramai tolong abah kuar. abah try kuar dr pintu belakang. kain pelikat abah koyak. kt kocek bju byk kaca cermin kete.
abang aku kne jahit kat mulut. kakak aku xde pape, terhantuk sikit je. aku lak telinga berdarah, n mybe sbb hentakan kuat kt bahu akak aku, telinga aku cm patah. skang oke dah. ibu oke. selamat. 
aku ngn kakak aku tunggu tepi jalan. ingat lg time tu de abg tu tnye, "dekk cm ne ley accident"
aku jawab " ntahla." nada cm ilang semangat. xbermaya. huhu.
then, wak miah n wak sakor smpai. naseb baek de kwn abah kt klinik kerajaan.
dr. zaidi rawat abah. tp abah di suh bwk ke hospital klang gune ambulans.
aku n kak anim balik. tidur umah mak cik.
then, esok xg skola. cm tu la ceritanyeee.


CERITA 2 :: 
yg ni berlaku time aku form 4 ke form 5. cm tu la. time bulan puasa.
aku, kak noni, kak anim and abg aku.
kitorg adik beradik nk g skola n keje. so, abg aku lah hantar.
ibu n abah kt umah org meninggal. tetibe abg aku kol kate dy accident.
ibu menjerit. sbb ingat ktorg sume ade. naseb baek, abg aku sorg je time. klw x aku pon xpasti idup lg ke x.
huhuhu. then, abah n ibu g terus ke tempat kejadian
tp malangnye abg aku dh di bwk ke hospital klang. ibu abah terus ke sana kt wad kecemasan.bape jam tunggu baru settle. abg aku dimasukkan ke wad orthopedic. sbb kaki dy patah. n kepala berjahit.
act, benda ni jadi sbb kelalaian dy. drive time ngantuk. dy tertidur then terlanggar lori besar. kete berpusing beberape kali. (**jgn memandu time ngantok oke!)
tp mmg scary giler la tgok kete tuh. huhuhu. (skang xwujud lagi dah. jd besi buruk kt bengkel kot. haha)
aku lak balik skola turun bas je, mak kwn aku tnye, "tin, ko xtau ke abg ko accident" aku melopong. sumpah la xtau pape. huhu. mak cik aku n jiran. dtg umah nk tau. aku kol abah xangkat2. org lain risau nih! haishh!
then, mase bulan puasa ibu amek cuti. 10hari kat hospital. cian ibu. lawyer dtg. huhuhu. kt umah pun ibu cuti nk jge abg.
abg aku terpakse gune kerusi roda, jamban khas and tempat kencing khas.
tau x, aku yg salu cuci bekas air kencing tu. hahahaha.
menjelang raye tu, kitorg langsung xkuar umah. org yg dtg umah kitorg. xraya pon. sedey2.


that's all. tu la citer aku nk share. mood aku rajin nk menaip panjang. hahaha.
tu lah antara dugaan yg kitorg dapat. kte xtau ajal kte bile.
kte xtau Allah nk bg ujian pe lg lepas ni. sooooo, cekalkan hati. tabahkan diri. 
hadapi segalanya dengan tenang. berdoalah n tawakkal.  insyaAllah. =D




EPY BUFDAY TO MY BELOVED DAD!!!
semoga panjang umo n murah rezeki ye INCIK ISMON BIN HJ TALIB.
26 september 1956. suda 54 tahun  wahai abahku.
kte doakan abah epy ngn anak2 abah n ibu.
nanti kte beli kek oke! kte syggggg abah sgt2!!!


p/s : siputeh tido diatas riba ku. 

No comments:

Post a Comment