Ads by Smowtion

Wednesday, November 17, 2010

atlet malaysia.

Sukan Asia XVI
oke. debaran ASIAN GAMES 2010 makin hangat.
bermula 12 nov dan berakhir 27 november nanti.
atlet malaysia masing2 cube memberikan yg terbaik. walaupun de yg gagal tp syabas jugak sbb dpt jejak sukan asia ni.

setakat ini malayisa mengutip 3 emas, 3 perak dan 4 gangsa. dan berada di tangga ke-9 keseluruhan.
dimana China unggul di tangga teratas. diikuti korea selatan dan jepun. semalam, keirin dan boling menyumbang emas untuk Malaysia. Atlet keirin, Azizulhasni membawa emas dan josiah ng membawa perak.

olimpik 2004
asian games 2010. kanan, josiah Ng.
Josiah Ng, mungkin namanya tidak berdiri se-gah Datuk Lee chong wei, Sazali samat, daniel bego mahupun Azizulhasni.
mungkin jugak tidak dikenali. Tp aku sbg peminat setia beliau, xkn pernah lupa. siyesly, i love him damn much! hahaha. yela, dulu gmbr dy aku simpan wat mandrem taw.! haha Beliau jugak pernah menjadi pemain keirin dan pecut berbasikal dunia yg berdiri same tinggi atlet nombor 1 berbasikal dunia. Aku yg mula meminati beliau ketika sukan Olimpik 2004. xpernah lepas meberi sokongan dr depan tv. hehe. Beliau yg dahulu menyertai Olimpik 2004 merupakan wakil tunggal Asia mmg cukup membanggakan. Walau tidak membawa pulang sebarang pingat pada Olimpik 2004 & 2008, namun pencapaiannya harus dihargai. 

cam model yaww! i likee! *meleleh airliur. haha
Mengikut sejarah, beliau yg membesar dan tinggal di Los Angeles dan juga menjalankan latihan disna telah berkecimpung dengan dunia berbasikal trek pada umur 17 tahun.  Agak lewat diberi pendedahan. hey2 hensem!! gudluck okeh! hehehe.

No comments:

Post a Comment